Schade aan de bekleding van de nieuwe bank

“Ik heb een nieuwe bank gekocht. Na aflevering blijkt er een scheur te zitten in de bekleding van een kussen. De leverancier wil de bank niet terugnemen.”

Bij aflevering van een aankoop doet u er verstandig aan direct na te gaan of het gekochte artikel in de juiste staat verkeerd. Als dat niet het geval is kunt u daar direct over reclameren en eventueel het artikel terugzenden. Als u na aflevering ontdekt dat er iets mis is met het artikel zult u dit zo spoedig mogelijk moeten melden. Dat u de artikelen niet gecontroleerd heeft doet niets af aan het feit dat hetgeen u gekocht heeft moet voldoen aan de koopovereenkomst. Met een controle tijdens de aflevering voorkomt u echter dat u in een discussie met de verkoper geraakt over de vraag wanneer de schade is ontstaan en door wie. De koper kan zich op het standpunt stellen dat de schade hersteld moet worden, dan wel dat de verkoper een nieuw exemplaar (gelijk aan het aangeschafte) levert.

Eerste advies vrijblijvend en kosteloos

073-2200453